Annons:
Etikettid-er-och-råd
Läst 1051 ggr
Spurre
12/16/08, 12:58 PM

SamlaSerier.nu

Hej!

Ny medlem på forumet här. För ett år sedan återupptog jag mitt Kalle Anka-samlande efter att ha haft uppehåll i några år. Jag kände då att jag ville ha bättre ordning på min samling och lätt kunna se vilka nummer jag saknade. Så, eftersom jag också är väldigt intresserad av webbutveckling, knåpade jag ihop en hemsida där jag kunde lägga in alla mina kalle-tidningar. Senare fick jag idén att man skulle kunna utveckla den här sidan rejält och för nån månad sen började jag sätta min planer i verket.

Så nu skulle jag för er vilja presentera - http://www.samlaserier.nu

Meningen med sidan är att ge serietidningssamlare ett smidigt sätt att få en överblick över sin samling och lätt kunna se vilka nummer man har och vilka man saknar.
Sidan är fortfarande i något av ett beta-stadie och jag har många planer på hur den ska utvecklas. Än så länge har jag nästa 21 000 serier i databasen. Jag försöker lägga in nya varje dag, målet är att alla serietidningar som givits ut i Sverige ska finnas med till slut. Samlar du på en serie som ännu inte finns med så är det bara att säga till så lägger jag till den på listan över serier som ska in härnäst.

Så gå till www.samlaserier.nu och registrera er lägg upp er samling nu på direkten :)

Kritik, förslag, idéer uppskattas.

mvh Spurre

Annons:
Sehvrin
12/17/08, 11:46 AM
#1

Har inte kollat så mycket på sidan än, men den verkar väldigt bra. Tack så mycket =)

Planerar du även att ha med manga som getts ut i Sverige?

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Spurre
12/17/08, 12:42 PM
#2

Japp, målet är att ha med alla serier som har givits ut i Sverige. Det kommer helt klart dröja länge innan det är uppfyllt, men jag försöker lägga in nya titlar hela tiden.

Är det nån speciell titel du önskar är det bara att säga till så ska jag försöka fixa den lite snabbare.

Upp till toppen
Annons: