Annons:
Etikettäventyr-fantasy
Läst 1102 ggr
Sehvrin
6/30/08, 5:06 PM

Girl Genius

Girl Genius är en steampunk-serie som är gjord av Phil och Kaja Foglio. Den utspelar sig i ett fiktivt Europa under sent 1800-tal (troligtvis) och det är de galna vetenskapsmännen som innehar makten, och detta innebär förståss en del kaos.

I detta kaos möter vi Agatha Clay, som är tillsynes en rätt hopplös laboratorieassistent som aldrig kan få något hon uppfinner att fungera. Snart finner hon sig dock mitt uppe i maktkampen om Europa och får reda på saker om sig och sina föräldrar som hon inte hade en aning om.

Girl Genius är en serie med mycket humor, fantasi och detaljerade teckningar. I GGs värld kan man möta allt från talande katter, mordiska piratdrottningar, monsterhästar och norska gentlemannaäventyrare till gigantiska maskiner och uppkäftiga slott.

Denna serie finns på http://girlgeniusonline.com/ och den uppdateras varje måndag, onsdag och fredag, men den kommer allt eftersom ut i fysiska volymer med ca en volym per år.

Min tanke med den här tråden är att alla som läser serien ska få diskutera den och därför kan inlägg innehålla spoilers.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
moondancer
6/30/08, 10:18 PM
#1

Yays, äntligen orkade du skapa den här tråden. Bra jobbat

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

moondancer
7/2/08, 2:01 PM
#2

Måste säga att Agatha är modig ibland;)

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Sehvrin
7/4/08, 4:13 PM
#3

#2 Jo, och lite dum… Jag skulle inte förolämpa en galen byggnad som höll mit liv på dess byggstenar ("i dess händer" känns inte helt passande…) Fast Agatha har ju rätt i att Slottet behöver henne.

Jag gissar dock på att falluckan inte är en fälla utan snarare ett sätt att komma snabbare till biblioteket (Slottet vill uppenbarligen bara vara hjälpsamt Oskyldig)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

moondancer
7/10/08, 11:50 AM
#4

Tror precis samma sak.

Det blir spännande o se vad det är för uppdrag hon får…fast bara för att retas kan det bli något väldiigt simpelt…som fia med knuff eller liknande:P

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Upp till toppen
Annons: