Annons:
Etikettmanga
Läst 1149 ggr
Sennie
2008-03-09 01:06

Detective Conan, någon?

Jag orkade inte skriva hela "Mästerdetectiven Conan" i rubriksrutan (fråga inte varför jag orkade skriva det här för då, för jag vet faktiskt inte ens själv), så det fick bli en utav dom engelska titlarna istället x)

Men allvarligt… Är det någon som läser mangan/ser på animén? Inte för att den svenska översättningen är så bra, det har den aldrig varit, men i alla fall. Bortsett från översättningen så är ju hela serien underbar med otroligt bra karaktärer. T.ex. Kaito, Heiji och Shinichi/Conan :3

Någon som håller med mig (om att serien är bra, alltså, ni behöver inte kommentera den svenska översättningen om ni inte vill)? ^^

Annons:
Emmell
2008-03-09 18:02
#1

Inte min absoluta favorit kanske, men visst är den bra! :) Fast jag har inte läst den svenska översättningen, bara den engelska :P

Har du läst långt? :) Jag är bara på nån av dom första två, tre böckerna tror jag (jag tog paus från serien för nån vecka sen, och nu minns jag inte vars jag var längre! o.0 ska kolla upp när jag hinner)

Sennie
2008-03-09 18:10
#2

#1 Den engelska är verkligen så mycket bättre (iaf den eng. versionen som jag läser) :P

Dom första två-tre böckerna, huh? Hmm… Du har nog liiite att läsa tills du kommer upp till där jag ligger just nu. Om jag räknar med att varje volym innehåller 10 kapitel, så ligger jag nog på volym 61 just nu. Jag läser ett kapitel i taget på en hemsida som översätter kapitlen direkt ifrån japanska till engelska från en tidning :)

Emmell
2008-03-09 18:19
#3

#2 OneManga.com? :P

jag gillar inte riktigt tecknarstilen, så det tar ett tag för mig att "komma in i" den :) sen tar det en eller två kvällar att läsa ikapp en hel serie.. effektiv läsare haha;)

Sennie
2008-03-09 18:25
#4

#3 Aldrig hört talas om den sidan. Kollar upp den sen, kanske, om jag hinner. Mitt schema är lite packat (fanfiction-iFokus-animé-manga-fanfiction, o.s.v.) just nu x)

Jag lovar, stilen blir bättre längre fram. Runt volym 20+, eller något. Behöver du bara en eller två kvällar? O_O'
Det tog mig ju för tusan en hel vecka att läsa ikapp den jäkla hemsidan, och du behöver bara en eller två kvällar? >_<'

Emmell
2008-03-10 18:15
#5

Haha, ja, men det beror ju på lite hur lång serie det är också ;) och hur bra den är -- ju bättre desto längre tid tar den att läsa (eftersom jag läser den mer noggrant)! :) Conan såg jag var mer än 600(?) kapitel eller nåt, så den lär ju ta mer tid än så. :)

Sennie
2008-03-10 18:32
#6

Just nu så finns det 614 kapitel, vad jag känner till, och Gosho ritar mer och mer hela tiden. Det är som att den här serien aldrig tar slut x)

Annons:
Emmell
2008-03-10 18:36
#7

Haha ja men det är ju bara bra! ^__~ Att den inte tar slut mena jag! Bra serier borde inte få ta slut haha :'D som prince of tennis.. ;__; ska försöka läsa klart nån hundra kapitel under veckan, så återkommer jag för diskussion här sedan! x)

Sennie
2008-03-10 18:45
#8

Prince of Tennis är låååång… och jag som bara ligger på kap. 78 >.<'

Okej, ta din tid :3 

Upp till toppen
Annons: