Annons:
Etikettserieskapare
Läst 2071 ggr
Kalle_Jeppsson
2008-01-15 22:58

Tecknare sökes!

Hej!

Jag har länge velat skapa en egen serie, men saknar tecknare/tecknartalang. Jag har skrivit ett fåtal manus åt 91:an, fyra av dem har blivit tecknade och publicerade, två ligger och väntar.. Men eftersom jag inte har gjort lumpen själv är det svårt att komma på idéer till en militärserie, och jag skulle mycket hellre styra över figurerna och handlingen själv.

Om den tänkta serien: jag vill att de fasta figurerna ska se ut någorlunda som riktiga människor, bifigurer kan däremot gärna se ut lite hur som helst. Idén och handlingen känns som en slags crazy-sitcom, tror jag. T ex - om någon är hängig är han genast orakad, klädd i nätbrynja och dricker öl. Dialogen kan nog snarast jämföras med Biffen & Bananen, fast i en modernare form.

Skulle det vara någon som är intresserad går det bra att höra av sig.

Mvh/ Johan

Annons:
precis
2008-01-21 13:10
#1

Hej. Det skulle vara intressant att höra lite mer om din handling. På din enkla kortfattade förklaring så låter det ungefär som Arne Anka eller Kellermans Rocky?

Jag tecknar och det går att hitta smakprov på ett par av mina stilar här: http://web.comhem.se/~u60766827/konst/skissmeny.htm och på www.youtube.com/johanlatki

Kalle_Jeppsson
2008-01-25 18:55
#2

Nej nej absolut inte som Rocky! Vet att många gillar den serien, men jag avskyr den.

Jag såg förresten på dina teckningar, och det är lite svårt att avgöra hur du är som serietecknare. Det var, vad jag kunde se, mest blyertsartade grejer.

precis
2008-01-26 15:11
#3

#2 jo, de teckningar jag har visat där är ju åt konsthållet. skicka nåt kort manusförslag elelr utkast till min inkorg, så ska jag försöka teckna några enskild rutor eller en strip. som arbetsprov.

Gestur
2008-08-27 17:27
#4

Hur går det med detta?

precis
2009-07-07 13:29
#5

Ja, hur går det med detta projekt?

Jag har nyss fått bra kontakt med flera illustratörer/animationsstudio som ska producera en serie och en kortfilm åt mig. Så det kanske skulle gå att tillverka flera serier på samma sätt, samma ställe???

Upp till toppen
Annons: