Annons:
Etikettmanga
Läst 4576 ggr
Sockerbubbla
2/3/08, 9:32 PM

YAOI eller YURI

Någon mer än jag som har fallit för Yaoi eller Yuri? :D

Till er som undrar så är YAOI homosexuella killar i manga, och YURI är homosexuella tjejer.

Annons:
Emmell
2/4/08, 7:35 PM
#1

JAG. :D

Favoriter?

Sehvrin
2/4/08, 8:36 PM
#2

Yaoi och yuri är väl mer den homosexuella motsvarigheten till hentai? Dvs manga där man visar folk som har sex?

Jag är varken förtjust i hentai eller yaoi/yuri. Jag kan däremot tänka mig att läsa shonen-ai i liten utsträckning, men det är inte en favoritgenrer hos mig.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Emmell
2/4/08, 10:00 PM
#3

#2

Nja, yaoi behöver inte nödvändigtvis vara så explict.

[TotemoOmoshiroi]
2/9/08, 8:03 PM
#4

Yaoi!! SkrattandeGenerad I Love it!

Mischa
2/11/08, 6:56 PM
#5

yaoi innehåller sexuellt material, annars är det i min mening enbart shounen-ai (pojkkärlek)

likaså yuri, är det inte sexuellt laddat är det shoujo-ai (flickkärlek) 

för att återgå till ämnet, jag gillar båda, tyvärr är det svårt att få tag i bra yuri.

≧◔◡◔≦

Emmell
2/12/08, 2:01 AM
#6

#5 ja visst, det är många som tänker så, men det är ju rätt omdiskuterad vad som är "rätt.. :-)

Jag använder mig själv nästan uteslutande av BL som syftar på allt inom genren, oavsett sexuellt innehåll. Termen shounen ai använder jag mig mycket sällan av, i BLsammanhang.

Håller dock helt med vad gäller utbudet på yuri/GL.

Har du nån favorit då? :-)

Annons:
[TotemoOmoshiroi]
2/12/08, 6:28 PM
#7

Loveless
Min Favorit Yaoi
http://www.youtube.com/watch?v=2JI4cIiRQzQ&feature=related

Jättesöt anime. Inte alls pervers, som man kan tro när man hör "yaoi", utan helt enkelt väldigt gullig!
Jag rekomenderar den!

Mischa
2/14/08, 12:55 PM
#8

#6 Maria-sama ga miteru, har inte sett så långt på den ännu känns mer som en shoujo-ai.

Om du inte känner till den sen tidigare så handlar den om en tjej som går sitt förstaår på en kristen flickskola.

≧◔◡◔≦

Emmell
2/14/08, 3:46 PM
#9

#7 klart man sett (och läst) Loveless! :D Inte min favorit, men helt okej! Retar mig lite på Soubi bara. (gillade videon förresten!)

#8 har sett hela marimite. Den är väl ok, lite seg. Tycker det är mer vänskap än nåt annat mellan dom flesta karaktärerna.

Gillar Kannazuki no miko bättre än mari mite, men den är inte heller direkt himlastormande bra kanske..

Men bäst gillar jag nog Fake, mangan. Den rekommenderar jag verkligen! :D Till alla som gillar BL iaf. Köpte hela serien som julklapp till mig själv för några år sen, haha. (Det finns en OVA också, men den suger! >_<)

Tillägg: en bra yuri amv!

Mischa
2/15/08, 12:22 AM
#10

tackar för tipsen!

≧◔◡◔≦

Sockerbubbla
2/18/08, 3:13 PM
#11

Älskar både och!

Sennie
3/9/08, 12:56 AM
#12

Jag är inte så mycker för Yuri/Shoujo-Ai/GL, men däremot så älskar jag allt som har med Yaoi/Shounen-Ai/BL att göra :3

Favoritpairings, någon?

Emmell
3/9/08, 5:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#12 sure :D

Momo x Echizen (tenipuri)
Kurogane x Fay (tsubasa)
Muraki x Oriya (yami matsu)
Hiwatari x Daisuke (dnangel)
Hatori x Shigure (furuba)

uhh det finns alldeles för många, jag slutar där, annars orkar ingen läsa ändå :P dina då, #12? xD

Annons:
Sennie
3/9/08, 6:17 PM
#14

#13 Du får den korta versionen utav listan, d.v.s. top 5, för annars så kommer nog inlägget bli för långt xD

MomoxRyoma (tenipuri)
TezuxFuji (tenipuri)
KaitoxConan (detective conan)
SasuxNaru (naruto)
ShixShi (pokémon)

Lite roligt att vi har en gemensam f-pairing, Emmell :3

Emmell
3/9/08, 6:23 PM
#15

#14 TezuxFuji gillar jag också ^^ men ska jag dra alla pairings från prince of tennis kommer det ta ett tag haha! Har du läst hela serien?

SasuNaru är enda anledningen att jag läser naruto >_< ögnar igenom senaste kapitlena lite då och då för att se om dom har nån scen tsmns än..det var ett tag sen sist, nu.. :P

Några pairings du absolut inte står ut med/hatar då? :D

Sennie
3/9/08, 6:39 PM
#16

#15 Jag vet, det finns så många att det är läskigt x)
Nope, inte läst hela serien ännu. Är bara på kapitel 72, minns inte vilken volym. Jag läser för fullt varje dag.

Jag vet, jag med xD
Med tanke på hur Kishi-chan har hållt på ända sedan första volymen, så skulle jag nog tro att han också gillar SasuNaru oO''

Oh, hatpairings? Lite svårt… Det är lättare när vi pratar om pairings utanför yaoiramen (t.ex. SasuSaku från Naruto), men om vi pratar om yaoipairings… Hmm… Låt mig tänka, så återkommer jag om ett par minuter. Varför drar du inte igenom din egen lista över hatpairings så länge? :3

Emmell
3/10/08, 6:28 PM
#17

Åh okej :) aww önskar jag också var i början av serien! Min favoritserie någonsin. :'D (Jag har sett animen i mer än två år, och läst mangan lite kortare än så.)

Håller med att det är lättare med het pairings man ogillar, men jag hatar: EchizenxTezuka, FujixEiji (Eiji hör ihop med Ooishi!!!!), MirokuxInuyasha, ConradxYuuri (Kyou kara maou).. det finns säkert fler, som jag inte kommer på bara. :P

Och inga incest pairings! (typ SesshoumaruxInuyasha, EirixTatsuha från Gravitation osv) ^__^;;

Sennie
3/10/08, 6:43 PM
#18

Okej ^^

Nu måste jag nog säga emot dig lite. Jag gillar faktiskt MirokuxInuYasha oO
Fast om du inte gillar den pairingen så respekterar jag det, för jag bestämmer ju inte vad du ska gilla/ogilla ^^

Men här håller jag nog med, faktiskt: EchizenxTezuka går ju VERKLIGEN inte!!!
Jag menar, hallå, Ryoma är ju inte Seme för fem öre ens. Nej du. TezukaxEchizen ska det vara, då blir det rättvänt och bra Oskyldig 

Jag gillar inte heller incest. Jag tål det, men jag gillar det inte. Läser det bara typ 1 gång per halvår, och knappt det, bara för att jag oftast har YTTERST tråkigt på jullovet/sommarlovet!

Jag tror nog, nu vid närmare eftertanke, faktiskt INTE att det finns någon pairing som jag riktigt hatar. Bara kanske någon pairing som jag hellst inte läser om, om jag inte har något annat val (och med tanke på att jag fortfarande har typ halva Aarin kvar att gå igenom, så är det ingen risk att jag får tråkigt och behöver läsa om dåliga pairings) x)

Emmell
3/10/08, 6:57 PM
#19

Haha, men det är väl klart man får ha olika åsikter om pairings! Det vore ju rätt trist om alla bara höll med, då har man ju inget att diskutera om!

Jag gillar varken EchizenxTezuka eller TezuxEchizen xD Echizen hör ihop med Momo, ingen annan. Och nog tycker jag Echizen kan vara seme, för Momoshiro är definitivt uke av dom två!

Och vad gäller Inuyasha är det nog en av de få serier där jag faktiskt föredrar en het pairing! :O Dvs Kagome och Inuyasha. Fassst jag älskar NarakuxSesshoumaru ^^;; (vilket är ovanligt, för oftast gillar jag bara pairings där personerna i fråga är bästa kompisar också^^)

Du är medlem på aarin? :P Vad heter du där?

Sennie
3/10/08, 7:10 PM
#20

Sluta, du får mig att ramla av stolen av skratt X"D
Ryoma är inte seme ens för ETT öre, oavsett vem han är med (notera att jag här menar att jag parar ihop honom med flera och inte bara Momo) xD
*djupt andetag*
Okej, nu har jag slutat skratta!

Nog för att Kagome är bättre än Kikyo, men ändå… Hon är nog lite för mycket för InuYasha, enligt mig då :P

Annons:
Emmell
3/10/08, 8:29 PM
#21

Tss…. tenipuri newbie!! xD

Många gör Echizen till mer uke än vad han är -__-'' han är lika ombytlig i rollerna som Fuji och Tezu tycker jag! Du har bara inte läst/sett nog mycket av serien än. ^__~

Och Momo kommer bevisa sin uke-ness senare i serien, trust me;) 

Och jah HATAR Kikyo >_< Kagome är det inget fel på :P "för myckey" för Inuyasha? xD tillåtmig skratta, hur är man "för mycket" för HONOM? Han är ju inte riktigt klok själv heller. xD 

Läst Fruits basket förresten?

Sennie
3/11/08, 6:37 PM
#22

Whu? "Newbie"? oO''
Bara för att du är klar med hela serien x)

Momo? Uke? Med Echizen? O_O . . . X'''D
*dör av skratt*

*återupplivas*
Kikyo kan gå och dö (har hon visserligen redan gjort också, TVÅ GÅNGER!!!!) >_>
Kom igen, nog för att InuYasha kanske inte har alla hjärncellerna på rätt plats, men Kagome är ändå för mycket för honom. Hon är ju faktiskt nästan som Kikyo, bortsett från att hon är liiite trevligare :P

Fruits Basket? Jodå ^^
Gotta lova Kyo, the Neko :3 

Emmell
3/15/08, 4:21 PM
#23

Hehe, yess, you can call me Senpai x)

Fast seriöst då.. Momo can't possibly vara seme, so sorry ;) meen jag tror inte nån av oss tänker ge sig, så vi kanske ska lämna diskussionen nu? ^___~

Men om Kagome är som Kikyo borde Inuyasha gilla henne ÄNNU mer xD fast jag tycker inte dom har såå mycket gemensamt… till att börja med är äckelKikyo OND ^^ äh jag gillar Inuyasha/Kagome. Enda slash pairing jag har i hela den serien är Naraku/Sesshoumaru <3<3

Sen om furuba… Kyou är ok, men gillar Akito mest av alla i hela serien <3<3<3<3<3 sen Hatori <3

Shigure har jag liksom ett hate/love förhållande till haha. Hatori/Shigure är min favoritpairing där ^^

Azmaria
3/18/08, 5:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

mjo..nog får man väl erkänna att man gillar lite yaoi/yuri..men de e bara smått de.

x)

Make Pasta not War, Vee~

Sennie
3/18/08, 7:38 PM
#25

#23 Emmell-senpai? xD

Yes, vi lägger ner den diskussionen (för den här gången) :P

Du får tycka vad du vill x)

Jag gillar inte Akito… Vet inte varför, men jag gör bara inte det oO'

#24 Några favoritpairings? Flört

Emmell
3/19/08, 12:47 AM
#26

xD Akito är rätt o-omtyckt av många haha!

#24 gillar du LxRaito? :D

Azmaria
3/19/08, 6:49 PM
#27

#25 som kanske några har nämnt så gillar ja kanske nog bäst Loveless :3

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
Emmell
3/20/08, 12:41 AM
#28

# 27 vilken pairing i loveless då? :D

Sennie
3/21/08, 4:22 PM
#29

#27 Jag har sett första episoden utav Loveless på youtube. Är lite tveksam på om jag vill fortsätta att titta… x)

Tyki
3/22/08, 10:34 PM
#30

asså kärlek tilll Yaoi !!! :D

Nico-Mac
8/1/08, 12:23 AM
#31

Jag Gillar allt med yaoi och Sonen-ai, har dock aldrigt riktigt fallit för yuri, har inget emot det men tycker bara att Yaoi är roligare att rita/titta på/läsa.fast jag har bara tittat på en yaoi serie, Okane ga nai. var kanske lite för extrem men ändå lite söt.

har heller aldrig läst en yaoi (förutom fanart serier) ush, känns som om jag kanske inte kan kallas yaoi fan T-T

Det skulle vara snällt om nån kunde tips om nån bra manga/anime med det ämnet, skulle vara snällt ;D

Isis
8/23/08, 1:47 PM
#32

Jag är inte förtjust i yuri… men um jo, yaoi… Tungan ute

tycker det är lite små-gulligt/spännande…

t.ex. ….

http://kimchii.deviantart.com/art/Sora-s-Journey-A-KH2-Comic-37088846

den e lite rörig, men man kan hitta bra fan-subs på deviant.

Elgec
1/30/10, 10:11 PM
#33

jag är en absolut fangirl för båda! yaoi/yuri/shoujo-ai/shonen-ai :D

Upp till toppen
Annons: