Annons:
Etikettserieskapare
Läst 997 ggr
precis
12/3/07, 10:06 PM

Persepolis - nu som film

Hej. har ni hört den goda nyheten? En fransk tecknare/animatör har jobbat hårt med att göra om albumen till rörlig film. Den kanske redan haft premiär i sthlm o andra storstäder, så att nån av er har hunnit se den? isåfall får ni kommentera här vad ni tyckte.

(den kommer till Gävle 11 januari)

Annons:
precis
1/11/08, 11:28 PM
#1

asch, jag missade premiären här i gävle… får bli lördag eller söndag kväll istället då… ;) kul att man får rabatt som student! bara 50riksdaler

precis
1/21/08, 1:06 PM
#2

Nu har jag äntligen sett Persepolis! Betyg: en stark 4! Mycket sköna teckningar, som Vincent Paronnaud har gjort lite rörliga, det är inte mycket action, men behövs inte heller. Handlingen är ju så bra. Härligt att det är mycket svartvitt, och lite grann färgat, betonat, när atmosfären/stämningen ska skilja sig ifrån det trista i Teheran.
Mycket intressant historielektion om Iran/Irak, och att det är tal på franska med svensk text, gör att det är lite språklektion också.

Är det nån som kan tipsa om liknande filmer? jag försöker se många olika "enkla, spartanska, animationsstilar" för att utveckla egna filmer ifrån mina olika manus…

Sehvrin
7/18/08, 8:54 PM
#3

Läste första albumet av den serien idag och kan starkt rekommendera serien i alla fall. Om jag får tillfälle ska jag nog ge filmen en chans.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

precis
7/7/09, 1:31 PM
#4

Jag är fast besluten att tillverka något som ser så här bra ut.

Jag har nyss fått bra kontakt med flera illustratörer/animationsstudio som ska producera en serie och en kortfilm åt mig.

Så har flera av er idéer så kanske det skulle gå att tillverka flera serier/animationer/kortfilmer på samma sätt, samma ställe???

Upp till toppen
Annons: