Annons:
Etikettmanga
Läst 1990 ggr
KuroTenshi
8/5/07, 1:44 PM

Stort Manga-fan!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag älskar de japanska serierna! mina hyllor är fyllda av böcker! läser Hellsing, One Piece, Keroro Gunso, Love Hina, I.N.V.U, K2 kill me kiss me, Ragnarök, Rebirth, Emma, Naruto, Kare first love, Samurai deeper kyo, .Hack//Dusk, Tokyo mew mew, Ororon, vampire game m.fl! fler än jag som är helt manga-tokig?! Skrattande

Min absoluta favorit är helt klart Hellsing! ^^ (bilden)

Annons:
precis
8/5/07, 10:01 PM
#1

jag läser bara en eller två manga som publiceras på nätet. t.ex. Megatokyo.com Måste erkänna att jag blir extremt rörig i huvudet när jag läser rutorna från höger till vänster… Kanske skulle lära sig japanska så man "läser från samma håll som rutorna är ritade".

Jag ska börja på Serie- & Bildframställningsprogrammet på Gävle / Hofors Högskola den 27:e augusti! waheii! :)

KuroTenshi
8/6/07, 12:33 AM
#2

Det är förvirrande i början, men man fattar snabbt galoppen! ^^ är inget som hellst problem för mig längre om rutorna är i vanlig svensk ordning, eller japansk bakvänt. ^^ man behöver inte lära sig japanska för det. ^^

precis
8/7/07, 1:21 PM
#3

#2 du är blott 16, barn har lättare att lära. (iom att hjärnan fortf växer) Jag som snart är 36 och har läst konventionella serier (från vänster till höger) i snart 30 år har mycket svårt med den österländska ordningen, estetiken och en del bildgrepp som man inte förstår bakgrunden till…

KuroTenshi
8/7/07, 7:25 PM
#4

# 3 om du tycker att det är så pass svårt att läsa japansk stil, finns det manga som är helt översatt, och så att säga "vänd på" så man läser från de håll vi är vana vid. Vill du ha tips på någon manga som är så, är det bara att fråga. har som sagt läst en hel del. ^^

Fallande
8/18/07, 12:10 AM
#5

Jag är praktiskt taget beroende av manga! Och en hel del anime blir det också. Mina favoriter är nog Naruto och Bleach. Men den första mangan jag läste var One Piece :P Synd bara att det var på svenska. Köper alla mina på engelska :P

Jag har läst de flesta manga du nämner där uppe :P K2 kill me kiss me, fick jag låna av en vän och de var jätte roliga ^^

Mvh Sara

KuroTenshi
8/18/07, 2:07 PM
#6

# mmh! K2 kill me kiss me tycker jag är skitbra! ^^ Köpt tre nya nu också (nya för mig alltså) som heter Shaman King, xxxHolic och Yu-gi-oh. rätt bra! ^^

Annons:
Stravaganza
10/1/07, 9:51 PM
#7

Läser inte manga, utan ritar.

Fallande
10/5/07, 10:08 PM
#8

#6 Shaman King vill jag läsa, men har bara pengar till att köpa Naruto och Bleach xD Ibland vill man kunna köpa hela sf-bokhandeln xP

mackeNR1
11/2/07, 5:39 PM
#9

Samma här min hylla e full me manga :D

[MandaR]
11/3/07, 5:13 PM
#10

Jag ritar mest ;D

mackeNR1
11/4/07, 10:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

den här gjorde ja på paint ;D

Tyki
1/4/08, 10:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

JAG BARA ÄLSKAR MANGA! och anime då me va! Det finns inget som är så kul att läsa och se på! gahh. blir helt överkörd av alla dessa böcker. De jag "nördar" nu är DGM och jag bara älskar det. funderar på att börja läsa något nytt och vet inte riktigt vad jag ska börja :O . Men alla manga funkar kan jag säga! :) Till och med Gravitation! uhh älska. kan läsa Yaoi med, boyxboy love. asså kille och kille kälek, inte så hemskt som det låter! diggar det totalt. Jag ritar själv manga med och det går ju allmänt framåt. lär ju mig varje gång! ska se om jag hittar en bild på något jag har ritat.

Bilden har jag själv gjort!

Stravaganza
1/9/08, 7:28 PM
#13

Jag tecknar manga.

Annons:
Emmell
1/28/08, 9:58 PM
#14

Också varit beroende i något år nu!!:D

 Prince of Tennis är nog min absoluta favoritserier, särskilt animen. Har så många trevliga minnen från tiden jag först kollade den också.. ^__^

Men det finns ju hur mycket bra som helst. Tsubasa reservoir chronicle, Fake, Yami no matsuei, Fruits Basket, Death Note osv osv!! :)

Azmaria
3/8/08, 11:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

jag gillar manga, men har inte läst så mycket som vissa andra har gjort…men ja har köpt över 50 böcker nu så man kan börja kalla sig "nörd" snart.

min favorit e death note och chrono crusade

bild: death note: L

Make Pasta not War, Vee~

Azmaria
3/8/08, 11:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

bild 2: chrono crusade

Make Pasta not War, Vee~

Emmell
3/9/08, 5:42 PM
#17

Buuhu.. Prince of tennis är sluuut :'( sista kapitlet släpptes nån dag sen.

Sennie
3/9/08, 5:49 PM
#18

Yay, mangafantaster :'D

Jag är totalt nerkärad i manga, och mina favoriter ändras hela tiden. Just nu så är det nog Prince of Tennis (är på kap. 72) och Magic Kaito (läst 4 volymer, hittar inga fler) :)

Tyki
3/22/08, 10:46 PM
#19

ja, fan va hemskt! jag vill ha mer prince of tennis! blev helt tom när jag läste sista ! :O
Någon som ska på cosplay i uppsala ?=)

Sennie
3/24/08, 2:55 PM
#20

#19 Läste ut Prince of Tennis igår…Ville mörda han som gjrot serien. Nu förstår jag varför alla vill ha mer utav TeniPuri, därför att slutet (bokstavligt talat) sög >-<'

När du säger "cosplay", menar du då UppCon i höst, eller?

Annons:
Emmell
3/27/08, 3:36 AM
#21

#20 sålänge "den personen" förlorade så är jag nööjd ;)

Fast förutom det-- JA det sög! Very much so.

ulliga-flickan
4/27/08, 2:57 PM
#22

Jag läser OCH ritar ^-^ Min favvo serie är tokyo mew mew Räcka ut tungan

Upp till toppen
Annons: