Annons:
Etikettmanga
Läst 819 ggr
Fallande
2007-09-13 21:56

Varför läser du Manga?

Jag har lät manga i något år nu och så fort som min bror visade mig sina manga-böcker blev jag fast. Men nu vill jag veta varför du började läsa manga?

Mvh Sara

Annons:
Misprize
2007-09-16 20:35
#1

Jag började eftersom min syster lånade Power!! på biblioteket (: Numera läser jag inte bara Power!! utan Snow Drop och One Piece <3

Tänker börja med Love Hina också till jul :)

Fallande
2007-09-17 00:11
#2

Power och One Piece är jätte bra! Love Hina också. Men Snow Drop ahr jag inte läst. Det får man nog kolla upp ^^

Mvh Sara

mackeNR1
2007-11-02 17:40
#3

Ja började när ja va liten då såg ja pokemon sän började jag läsa shonenjump ochså blev de mer och mer xD

mackeNR1
2007-11-02 17:41
#4

#1 Ja har läst ut alla love hina ja säger bara att den e värd och läsa!! Skitbra

KuroTenshi
2007-11-17 21:45
#5

jag började efter att jag såg reklam för One Piece på nått reklamblad jag fick för flera år sedan. Numera har jag 140mangaböcker! det ni! det är mycket manga! :D haha! är så stolt över min samling. kommer nog aldrig växa ifrån den tror jag! ;)

Sehvrin
2007-11-18 23:07
#6

JAg började för att jag kände nån som tyckte att dragon ball var riktigt bra, så jag blev nyfiken och fastnade (hyffsat) Det som fick mig riktigt fast var att jag såg Rurouni Kenshin: Trust/Betrayal OVAn, för både jag och min syster älskade den och sen såg vi serien och sen en gång då min syster beställde böcker på nätet såg vi att VIZ hade gett ut den på engelska och hon beställde den, sen var jag fast. Första gången jag fick läsa den läste jag igenom den ca 4-5 gånger under en helg ^^'

Men jag har också ett annat svar på varför jag läser manga: Det är väldigt lättläst och en skön avkopplingfrån tyngre litteratur, tex min studielitteratur.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Olysios
2007-12-05 23:17
#7

jag har läst manga sen jag var 5 år typ då min syssling läste allting då ville jag också det förståss :P så jag läste min första manga som var dragonball.. och sedan har jag läst one piece love hina, och några till :)

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

gigytffyvbk
2007-12-09 14:17
#8

för mig så var det helt enkelt så att min kompis tvingade mig kolla på Ranma ½ med henne och sen dess är jag djupt intrisserad av manga och anime m.m.

Tyki
2008-01-03 04:04
#9

jag vet inte riktigt varför jag fasnade i detta mangavärld. Blev väl inspererad. blev nästan dragen i den av någe anledning. Jag ångra då inte det. Älskar det verkligen och har böjrat lära mig teckna manga oxå. som är så svårt men ändå så kul.

Min mamma tycker jag borde sluta se anime och att jag borde sluta läsa manga, hon säger att det är för barn*?! men hallå vem vill vara vuxen`? och serien som dessa är inte så barnsliga, i japan så läser ju iafl hälften av alla vuxna manga. Så varför jag inte jag få läsa.  19 år är jag och har läst och sett manga anime i hela 7 år. Jag tror nog det var Sailor moon som gick på kanal 5 som lockade mig till animen. om jag tänker rätt. men iafl jag älskar det och ångrar det inte.

 Jag tycker om att läsa yaoi, om någe vet vad det är. iafl det är söt och jag tycker inte man bör vara blyg. läser man det så gör man. Jag och några av mina kompisar har bildat en liten yaoi klubb , och vi trivs för ala är beroende av det och ingen skäms. men man ska någ inte ta upp detta för folk som inte har läsa manga eller som inte tycker om boyxboy kärlek. aja . mina åsikter är nu skrivna. !

Emmell
2008-01-28 22:44
#10

Sure, jag läser manga..

Jag har alltid (nåja.. men nästan) läst serier -- sen jag var liten har jag läst allt från Bamse och Garfield, till Fantomen och Kalle Anka. Svenska serier, amerikanska serier.. hoppet till asiatiska serier var inte särskilt stort.;)

Men första mangaserien jag läste var nog.. äh minns inte. Tror det var Yu-gi-ou. Snabbt följt av massa annat. Jag är alltid öppen för bra serier, och japanerna har ju nu en "kultur" med ett stort urval av serier… :) 

Många vuxna tror att ALL manga är "för barn".. samma vuxna som typ själv läser serier! Min pappa läser fantomen och kalle anka.. nogfan har jag läst "vuxnare" manga än någon av dem! ;D haha.

Luminor
2008-02-28 16:45
#11

jag tycker om hur det ser utt ovh så tycker jag att visa är ganska intresant

Upp till toppen
Annons: