Annons:
Etikettrealism
Läst 891 ggr
precis
4/30/07, 6:02 PM

Kortfilm "SHADOW"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått ihop en ny animerad kortis.
SHADOW

Jag tänkte skicka in den till Kobra @ svt.se
så om den dyker upp på "1minut Kobra" så hoppas jag att ni röstar på den.
QuickTime el.dyl. behövs för att din dator ska kunna visa filmen.
Denna version är 5MB och utan ljud.
Idé och produktion i April 2007 av Johan Löfström.
Endast en crap dig.kamera och Photoshop på en gammal Apple-dator från före sekelskiftet är använt.

Om någon laddar upp filmen på Youtube eller liknande så kräver jag att ni bifogar mitt namn och mina webadresser:
www.precis.to/johan
och
myspace.com/latki

Annons:
Sehvrin
5/5/07, 11:52 PM
#1

Haha, kul idé och alldeles lagom lång =) Rätt snygg var den ju också.

Men jag måste erkänna att jag först tyckte att den verkade rätt tråkig, iaf enda tills det hände något Flört (efter det så insåg jag varför den var som den var =P)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

precis
5/12/07, 9:41 PM
#2

#1 du verkar ha väldigt kort "attention span"? ;p det är ju mindre än 30 sek innan det börjar hända nåt… :) (det hele tog max 4 timmar att plåta och minst 4 veckor att klippa o redigera)

Sehvrin
5/21/07, 10:05 PM
#4

#2 det var väl kanske mest att när jag såg den för första gången så hade jag inte så positiv attityd till den (ingen kritik mot dig, dock)

Men som sagt så gillade jag den och jag ger den 4 starka stjärnor av fem möjliga (jag är lite halvperfektionist och den sista stjärnan faller på att filmen är lite för ryckig, men eftersom jag aldrig gjort sån film så känner jag att jag inte kan bedömma det tekniska på ett rättvist sätt egentligen)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

precis
5/22/07, 11:39 AM
#5

#4 och jag hade ingen kritik mot dig, det var ett skämt! :)

och att filmen är ryckig beror just på tekniken.

Det hela är plåtat med en vanlig billig stillbildsdigitalkamera under 3,5-4 timmar på påskaftonens morgon till förmiddan. (ett kort per sjätte sekund till var trettionde sekund) alla bilder är spegelvända och redigerade, för att det ska se ut som solnedgång på eftermiddan istället. 15 foton per färdig sekund film blir nånstans över 700 foton retuscherat i Photoshop, ca 3-4 veckors arbete (på deltid)

och kolla in denna snubbes filmer, han använder sig av liknande teknik som jag, men lägger ner mycket mer tid och energi: http://video.yahoo.com/video/group?gid=151594

morgon
6/28/07, 3:40 AM
#6

den var rolig :-)

Annons:
precis
10/26/07, 11:28 AM
#7

tack för alla kommentarer! Ville bara nämna att jag påbörjade på en ny animation i tisdags kväll på ett konstnärscafé. Jag ska nu bara plåta alla teckningar och paketera den i rörlig form så lägger jag sen upp den på: http://www.youtube.com/johanlatki

precis
1/11/08, 11:30 PM
#8

Update, några nya flix: youtube.com/johanlatki

Upp till toppen
Annons: