Annons:
Etikettmanga
Läst 3897 ggr
Rymdkanin
1/2/07, 1:49 PM

Favoritmanga

Vilken är eran favorit?

Otroligt att det inte redan fanns en sådan tråd, eller är jag så dum att jag har missat den? :S

Annons:
reverse
1/6/07, 2:46 PM
#1

Kodomo no Omocha är den givna favoriten. (Eller Sana's Stage som den heter här i väst…) 10 volymer. Läs sidexemplen nedan i ordning. Från mitt i mangan typ. Och de här läses från vänster till höger. Som "vanligt" alltså.

Sidexempel 1

Sidexempel 2

Sidexempel 3

Sidexempel 4

Sidexempel 5

 //Lina

Sehvrin
1/9/07, 9:31 PM
#2

Min absoluta favoritmanga är Rurouni Kenshin (äger sedan juldagen alla 28 böcker Skrattande) Den har allt som krävs för en bra historia: bra karaktärer, bra story, action, komedi, lite romantik, drama osv. Att den dessutom har lite historisk anknytning är ett stort plus Glad (undrar varför jag alltid dras till "samurai"-manga och -anime ^^")

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

cookiepower
1/31/07, 12:07 AM
#3

min favoritmanga är nog Chobits, jag tycker det är en helt underbar historia, spännande, man kan inte sluta titta.
den fängslar en verkligen, den är något alla manga älskare borde se.

mvh

Cookie

MARVEL_COMICS
2/4/07, 9:29 PM
#4

Har inte läst så mycket manga men Mästerdetektiven Conan är väl den enda som jag verkligen har gillat.

Idun
3/1/07, 11:54 AM
#5

favoriterna just nu är Hellsing, Bleach och One piece

Tallkotten
3/8/07, 7:31 PM
#6

min storfavorit är bleach just nu

Annons:
Fallande
4/4/07, 8:52 PM
#7

Min favorit är One Piece :P Älskar den knäppa piratkaptenen och hans vänner ;)

Är det bara jag eller är Zoro snygg? (Vissel vissel) xD

KuroTenshi
11/19/07, 5:41 PM
#8

Hellsing! :D Helt klart, utan tvivel, den bästa mangan som någonsin gjorts! bästa Animen och OVAn också! Skrattande

mackeNR1
11/19/07, 8:04 PM
#9

min favorit är love hina!

gigytffyvbk
12/9/07, 6:51 PM
#10

skulle nog säga att kamikaze kaitou jeanne är en stor favorit lika så Ranma ½, Tokyo mew mew och Elfen lied.

Glasvinge
12/16/07, 5:59 PM
#11

Victorian Romance Emma, för det är så vackert ritad och jag älskar historia ;)

[Popcorni]
12/16/07, 6:44 PM
#12

Jag har någ ingen diräkt favorit:P Tycker att alla som jag har läst "om" är roliga/vakra m.m. på sitt egna lila viss XD

Icecold Angel
12/31/07, 8:38 PM
#13

SDK (Samurai Deeper Kyo) för att det enda som Akimine kamijyo inte kan teckna är hästar X'D

(fastnade för den för att det var 16 års gräns på den, riktigt sååå hemsk är den inte, men den äger Oskyldig)

Annons:
Tyki
1/3/08, 3:58 AM
#14

ni måste ju bara gilla D.gray man! finns någ ingen serie som är så bra som den ! eller kanske. men iafl. läser mangan och ser animen, helt underbart. Mangan är dock bättre än animen, men jag älskar de japanska språket så mkt!. Vem gör inte det? Har lär mig en hel del japanska, men jag skulle lätt inte klara mig i japan och skriva en massa serie ord! haha. iafl..

Jag tycker ni ska testa DGM, D.gray man. ni kommer gilla den!
Och läsa mangan på http://www.onemanga.com . och sedan se animen på http://www.animevenue.com jag lovar er ni kommer älska denna manga!

Läser oxå Naruto, fast den har blivt för mycket nu. Death Note är en annan bra serie, läser mangan. Tycker inte om animen så mycket. men men alla har olika smaker.! 

guhh blev helt till mig när jag såg att det fans en sida eller en tråd om manga! blir ju helt glad i hela kroppen! Nu peppar jag för detta!

Sehvrin
1/3/08, 11:28 AM
#15

#14 Hihi, jag hade en misstanke om att du gillade D.Gray-man när jag såg ditt nick ;)

Det är en riktigt bra serie, jag skulle sätta mangan på samma plats som Fullmetal Alchemist i min topplista, dvs på 2:a plats. Jag har läst mangan fram till vol 6 (fick vol 5 och 6 i julklapp, jag har bara läst dem 3,5 gånger än så länge) men faktiskt så är animen nästan hemskare (ett bra "hemskt") än mangan och detta pga alla fillers som ger en närmare relation till alla karaktärer som sedan dör. Så jag har svårt för att bestämma mig för om mangan eller animen är bäst (däremot har jag inga problem att bestämma favoritkaraktär: det är helt klart Tyki Mikk (varför fastnar jag för alla otäcka karaktärer ^^')

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Tyki
1/3/08, 11:46 PM
#16

tyki är min favo med! jag vet inte heller varför jag fasnar för de elaka karaktärerna! jag föll för han! haha. Lavi är en favorit med han är lite busig av sig. men DGM är bra i hela sig. !! :D

Azmaria
3/6/08, 4:03 PM
#17

Chrono Crusade och Death Note. Finns inget bättre.

Make Pasta not War, Vee~

zickan
3/6/08, 9:09 PM
#18

har inge favvoriter men elfe lied, rozen maiden, bleach, rurouni kenshin, fate stay night, ichigo är helt okej att se

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Emmell
3/9/08, 6:06 PM
#19

Gillar flera av dom ni redan nämnt, men bäst av alla är Prince of Tennis!! ^^ tyvärr tog mangan slut iom sista kapitlet :'(

Annars gillar jag Fake, DNAngel och Yami no matsuei! :D

SparklingTindra
3/18/08, 4:23 PM
#20

Jag gillar Love Hina, Ranma ½, Samurai Deeper Kyo, Chobits och Hellsing

Annons:
zickan
4/7/08, 3:51 AM
#21

Precis sett dn angel.. så synd att det inte var fler avsnitt. Verkligen bra serie

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Emmell
4/7/08, 3:04 PM
#22

#21, håller med! Men har du läst mangan? Den är ju inte slut än.. :)

zickan
4/8/08, 4:05 AM
#23

ne. dålig på att läsa manga. gillar mest att se. läste så mycket som liten att det är skönt med en paus till filmens värld.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Wiizy
4/13/08, 11:03 PM
#24

Läser inte Manga ^^'

ulliga-flickan
5/22/08, 7:07 PM
#25

#1 Fin manga men var kanske lite platta i profil

Själv är min favorit Chobits

Salladshataren
7/12/08, 3:52 AM
#26

Hellsing och Deathnote är favoriter, går igenom 37 avsnitt på Deathnote, väldigt spännande :D

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Isis
7/15/08, 9:41 PM
#27

Måste säga GodChild.

Annars är Fullmetal Alchemist, Deathnote, Naruto, Chobits, One Piece och Ouran High School Hostclub.

Hellsing, Dragonball och Ranma är serier jag aldrig fastnat för… :P

Annons:
Nico-Mac
8/1/08, 12:11 AM
#28

Verkar som om de flesta av mina favoriter redan har blivit sagda, men mina är;

One Piece, Death Note, Full metal Alchemist,

 D.Gray Man (dock bara läst första boken men den äger iallafall) hellsing och God Child

ch helt klart Kingdom Hearts mangan XD

Har aldrig riktigt gillat Shojo manga, jag fastnar konstigt nog alltd för de mäst morbida serierna XD

Isis
8/1/08, 10:22 PM
#29

#28 kingdom hearts som manga? Oo

har förvisso sett att vissa spel kommer från manga serier (t.ex. DMC) men… anar ett kommande inköp ;D

zickan
9/14/08, 7:16 AM
#30

Jag har just skaffat på mig två nya tv serier. Ena D Gray-man är en stor hit. Sjukt bra :-).. Även börjat se på wolf and spice som också verkar helt okej

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Solerokatt
11/14/08, 4:41 PM
#31

Men hallå! Ingen som läser Power!! ? Det är ju den bästa mangan på jorden typ, läser den om och om igen… XD Värd att läsa!!!!!

Solerokatt
11/14/08, 4:41 PM
#32

(Och Mästerdetektiven Conan är förstås också världens bästa manga) XD

Sarla
8/1/09, 9:10 PM
#33

Naruto & Jigoku Shoujo :)

Azmaria
8/3/09, 2:56 AM
#34

håller just nu på följa saiyuki seriern, den är defenetivt bättre än animen egenligt min åsikt. Någon annan som följer den seriern? isåfall vet ni är volym 1o av saiyuki reload kommer ut på engelska?

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
Upp till toppen
Annons: