Annons:
Etikettmanga
Läst 2840 ggr
[MsHammer300]
8/18/13, 1:26 PM

Manga/Anime

Någon som är intresserad av manga eller anime? :) om ni är, vad är er favorit?

Annons:
Pelle Långlös
8/18/13, 3:07 PM
#1

Min favorit är Love Hina. 😃

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Pelle Långlös
8/18/13, 3:07 PM
#2

Älskar manga överlag då jag dras till Japan sedan jag var 15 år gammal. (Nu är jag 35år)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[MsHammer300]
8/18/13, 4:18 PM
#3

Wow, jag är nu 15! Trevligt :D har en kompis som läser den också men själv tycker jag mer om lite mer läskiga och blodiga mangor :)

[MsHammer300]
1/22/14, 9:54 PM
#4

Putt ❤️

Kan också tipsa om några mangor/animes

Naruto (ninja, action, humor och äventyr)

Corpse party (blodig, skräck, ecchi* och en smula humor)

Pandora hearts (äventyr, mystik och humor. Var länge sedan jag läste denna manga så vet inte exakt vilka shangrar(stavning?) den har)

Kommer inte på några fler just nu (bara massa blodiga saker, som vissa kanske inte gillar ^ ^')

*Ecchi är när kameravinklen riktar in sig på lite speciella ställen, tex mot bysten eller höfterna(oftast på femenina karaktärer). Det förekommer mest i animen av Corpse party, men också i mangan, fast de är mycket mildare där.

[MikeW]
1/24/14, 9:50 PM
#5

anime <3 

ÄLSKAR naruto, bleach, log horizon, hunter x hunter, junjou romantica (1 & 2), beelzebub, k-on! (!!), kaichou wa maid-sama, kokoro connect, no.6, nyan koi, sekaiichi hatsukoi, ouran koukou host club och special A

=D

[MikeW]
1/24/14, 9:55 PM
#6

#5 ÅH OCH 
Death note, hiyokoi, gravitation, SAO och vampire knight (1 och 2).

Och filmerna 
Toki wo Kakeru shoujo, Stranger: mukou hadan, Ookami Kodomo no Ame to Yuki (fucking bäst) och Hotarubi no Mori e.

Och alla naruto filmerna är bra också :3

Annons:
[MsHammer300]
1/24/14, 10:36 PM
#7

#5 + #6 Oj XD det var många

Håller med om att Death note, SAO, Kodomo no Ame to Yuki är några av de bästa! <3 kan dock inte alla japanska namn på filmerna 😕 så några till på din lista kan jag nog peka ut som jag tycker om, men vet inte vilka det är XD

SAO är min allra favorit! Får en…. speciell känsla när jag kollar/tänker på animen ^ ^

Kom på några till :P

Shingeki no Kyojin (attack on titan)

Accel world (finns dock inget slut på den då de slutade göra animen och började på en annan T^T)

Weasley
2/13/14, 7:15 AM
#8

Hehe.. Kan inte en enda x)

Trololololololololololo

[MsHammer300]
2/13/14, 11:19 AM
#9

#8 du kanske inte är sådan anime/manga nörd som jag? XD

[MikeW]
5/5/14, 3:52 PM
#10

Har någon annat kollat på no game no life som precis kommit ut?
Herregud jag ÄLSKAR DET!!!!

Kommer nog bli min favorit anime någonsin när den är klar

Nava
12/12/14, 10:26 PM
#11

Tokyo Ghoul!! Men min favvo är absolut Sword Art Online,

Bright light creates black shadows.

Never say never and Never say Forever

[LexiusAlexis]
12/2/21, 9:52 PM
#12

jag håller ju på att vidga mina vyer där, men om vi ska säga favorit inom Shôjo måste jag säga Kaleido Star! Mycket för att den inte är så himla klyschig med det eviga romans/svartsjuketemat utan den handlar i stället om att stärka sitt eget självförtroende. Sedan gillar jag hur den får ungdomar att tro på det här med: "om du bara är envis och aldrig ger dig, då når du var du vill!" Så den kan jag rekommendera!

Sedan en annan Shôjo som jag mest skrattar åt för att den är så otroligt konstig är Ginban Kaleidoscope! Man måste se den för att förstå tror jag.

Hajimete no gal, för att alla blir glada av lite hederlig ecchi!

Sedan om man hellre gillar lite mörkare teman tror jag på Attack om Titan.

Upp till toppen
Annons: